Dacă ești pasionat de hospitality, probabil că ai auzit măcar o dată de boutique hotels. Dar te-ai întrebat ce sunt aceste hoteluri și de ce au o categorie aparte în industrie?
Cea mai simplă definiție pentru termenul de boutique o dau cei de la lesboutiquehotels.com, anume ”un loc mic, sofisticat și la modă”.
Sună prea vag? Hai să intrăm puțin în detalii și să vedem despre ce e vorba.
Boutique Hotels sunt, de regulă, stabilimente mici, cu un număr de camere cuprins între 10 și maxim 150. În principiu se merge către limita inferioară pentru că un astfel de hotel pune mare preț pe intimitate.
O altă caracteristică este unicitatea. Fiecare boutique hotel are o temă pe care se concentrează pentru a oferi o experiență unică celor care aleg să se cazeze acolo. La fel ca sentimentul de intimitate, caracterul unic diferențiază aceste locații de cele mari.
O parte importantă din caracterul unic este reprezentată de atenția pentru design. Dacă vei ajunge să vizitezi un boutique hotel o să observi, fără îndoială, că totul este foarte bine pus la punct și că niciun element de design nu este amplasat întâmplător.
Iar pentru ca experiența să fie desăvârșită, aceste hoteluri se mândresc cu amplasamentele lor. Fiind considerabil mai mici decât hotelurile clasice, pot fi amplasate în locațiile căutate de turiști, acolo unde, de exemplu, nu se mai pot construi clădiri.
În fine, la un boutique hotel ai parte și de mai multe servicii personalizate. Fiind mai mici, cu oaspeți mai puțini, pot oferi o mai mare atenție fiecărui client, iar acesta este un plus important.
Dacă te întrebi cum au apărut aceste hoteluri, ei bine istoria lor începe prin anii ’80, atunci când unii antreprenori din industrie au inventat această modalitate de a se diferenția de marile lanțuri hoteliere, care propuneau stabilimente cu un design unitar și monoton.
Au fost atât de bine primite de către public încât s-a dezvoltat un nou segment pe piață, chiar și marii jucători pornind proiecte de boutique hotels pentru a oferi aceste servicii tot mai căutate.