Atunci când vorbim despre hoteluri de lux unul dintre brandurile la care ne gândim în mod automat este The Ritz-Carlton. Dar cum a început totul și, mai ales, cum a ajuns acest nume un etalon în industrie?

Pentru început, hai să vedem ce este The Ritz-Carlton acum. Compania deține 108 de hoteluri și resorturi de lux în 30 de țări, având un total de peste 29 de mii de camere disponibile pentru oaspeți. Iar planurile includ dezvoltarea altor câteva zeci de noi hoteluri în următorii ani.

Povestea acestui brand a început cu legendarul hotelier elvețian Cesar Ritz. Acesta și-a început cariera ca simplu ospătar și a trecut prin mai multe restaurante și hoteluri de Paris înainte de a seta noi standarde de calitate în ceea ce privește hospitality. Iar după ce a trecut în management și și-a construit un nume la cele mai cunoscute localuri din Europa, a înființat propria companie și a deschis hoteluri sub brandul Ritz.

Marca Ritz-Carlton a apărut în 1905, sub forma unui restaurant a la carte deschis de Ritz și de chef Auguste Escoffier la bordul navei SS Amerika.

În 1911 apare The Ritz-Carlton Investing Company, înființată de Albert Keller în Statele Unite după ce, în prealabil, a cumpărat dreptul de francizare al brandului peste ocean. Primul hotel Ritz-Carlton a fost deschis în același an în New York. Dezvoltarea a fost rapidă, iar 10 ani mai târziu existau deja 15 hoteluri în SUA, Elveția, Franța, Italia și Argentina.

A urmat însă și o perioadă tulbure, asta până când William B. Johnson a cumpărat, în august 1983, hotelul The Ritz-Carlton Boston și brandul american The Ritz-Carlton pentru 75,5 milioane de dolari. Johnson l-a adus în familia Ritz-Carlton pe celebrul Horst Schulze, iar de aici a început revirimentul.

În 1988 au fost cumpărate drepturile exclusive pentru numele The Ritz-Carlton, cu trei excepții – hotelurile din Paris, Chicago și Montreal.

Compania a crescut foarte mult sub conducerea lui Schulze, cel care a stabilit și motto-ul ”Suntem Doamne și Domni care servim Doamne și Domni”.

Faza finală a evoluției The Ritz-Carlton a început în 1995, atunci când Mariott International a cumpărat 49% din acțiunile companiei. În 1998 au mai fost preluate alte 50 de procente din pachetul de acțiuni, iar The Ritz-Carlton a devenit subsidiară a Mariott.

Visul lui Cesar Ritz, de a crea un lanț de hoteluri al căror nume să fie sinonim cu serviciile de cea mai înaltă calitate și cu luxul a devenit realitate, The Ritz-Carlton fiind acum un brand extrem de puternic în industria ospitalieră.

Înscrie-te la newsletter

* indicates required

Contactează-ne

Serviciul de consiliere pentru universități de top din domeniul hospitality din Elveția.

0755.156.102

contact@akademix.ro