Swiss Hotel Management School, parte a Swiss Education Group, este una dintre cele mai bune școli de hospitality din lume. De fapt, SHMS ocupă locul 4 în clasamentul mondial al universităților – QS World University Rankings – pe anul 2021 în categoria Hospitality & Leisure Management, fiind recunoscută ca o instituție de top. Haideți să vedem cum s-a ajuns aici.
Lindsay Thomas ocupă funcția de Director of Language Studies în cadrul SHMS și a povestit recent, într-un articol publicat pe blogul SEG, cum a decurs transformarea acestei școli în ultimul deceniu.
”Atunci când am ajuns la SHMS, în 2004, era o școală foarte tradițională, cu ore fixe, o curriculă tradițională, studiu structurat și examene formale. Îi învățam pe studenți folosindu-ne de tablă, fiecare modul avea manualul său, în săptămânile 9 și 18 din anul școlar studiul se oprea pentru examene. În 2010 ne-am dat seama că trebuie să schimbăm ceva.
Am realizat că nu îi pregăteam pe studenți cu skill-urile necesare pe piața munci a secolului 21. Venise vremea să ne schimbăm abordarea asupra predatului, învățatului și evaluării”, scrie Lindsay în articolul ei.
Cei de la Swiss Hotel Management School și-au dorit să pună studenții în centrul procesului de învățare pentru ca aceștia să se transforme din simpli receptori ai unor informații în oameni care învață în mod activ. Să își dezvolte creativitatea, spiritul autodidact și să ajungă să comunice cu încredere.
Pentru ca studenții să își dezvolte skill-uri la care până atunci nu aveau acces, cum ar fi analiza, evaluarea sau sinteza, era nevoie de o schimbare fundamentală de concepție. Astfel, profesorii de la SHMS au renunțat la rolurile de instructori, care transmit informații, și le-au îmbrațișat pe cele de facilitatori, care îi ajută pe tineri să își creeze propriile mecanisme de înțelegere.
După această schimbare majoră la nivel pedagogic a urmat una la fel de mare, tehnologizarea. Și asta pentru că tehnologia poate deveni un accelerator al schimbării atunci când contextul este potrivit.
În 2015, la SHMS a avut loc una dintre cele mai ample distribuiri de iPad-uri din școlile elvețiene. Cum acestea erau preîncărcate cu aplicații de învățare și materiale utile, fiecare student a primit un ghiozdan electronic pe care îl putea avea tot timpul la el.
Dar tehnologia nu era suficientă, așa că în paralel a fost implementată și pregătirea staff-ului. Cei mai buni oameni de la SHMS au învățat încă și mai mult, devenind Apple Distinguished Educators, iar când au revenit în instituție și-au pregătit colegii pentru a profita de toate noile resurse pe care le au la dispoziție. Studenții au fost și ei învățați cum să folosească eficient iPad-urile și toate informațiile noi pe care acestea le puneau la dispoziție.
Așa se face că în momentul în care a izbucnit pandemia de Covid, la Swiss Hotel Management School impactul a fost minim. Trecerea studiilor în mediul online a fost făcută ușor și natural, iar rezultatele academice ale studenților nu au fost afectate, comparativ cu anii precedenți.
Swiss Hotel Management School era acum 15 ani o școală foarte bună de hospitality, și nu numai. În 2022, este una dintre cele mai bune din lume, iar cei aleg să urmeze cursurile acolo devin profesioniști desăvârșiți în domeniile lor. Asta pentru că toți cei de la SHMS știu foarte bine ce fac, cum fac și mai ales de ce și pentru cine fac.
Dacă vrei să afli mai multe despre cum poți deveni chiar tu student la Swiss Hotel Management School completează formularul de mai jos și îți vom spune cum te putem ajuta!